tisdag 1 maj 2012

Spetsiga hyllor

Nu är vi äntligen inne i majmånad! Vädret i april har varit allt från sommarvärme till snö och hagel. Men inte kan väl maj vara så opålitlig, det vill jag verkligen inte tro.

Har varit ledig i fyra dagar nu och skulle minsann kunnat vara ledig fler. Några småprojekt har det blivit. Ni vet det vanliga, flytta runt grejer till nya platser där de inte varit innan. Det kan verka lite märkligt med tanke på att vår bostad består av fyra rum och kök, och allt har flyttats runt oräkneliga gånger. Fast en och annan grej har hamnat på en gammal plats igen. Men nu är jag nöjd, i alla fall för ett par veckor, hihi.

När man som jag inte har möjlighet att renovera hur som helst så får man fixa till det så gott det går. Egentligen skulle jag vilja riva ner köksskåpen och sätta upp snygga hyllplan istället. Men det får bli länge fram. Istället så har jag satt upp spets på köksinredningen och jag blev så nöjd!




Den fina burken med texten "This and that" fick jag av dottern i födelsdagspresent.

Ett par ärvda kaffekannor och en gräddsnipa får vara med i köket, fast de är bara till prydnad.
 
Inte lätt att fotografera i motljus. Det blev spets över så fler hyllor blev extra fina.
 


Ha en trevlig 1:a maj och nu håller vi tummarna att våren är kommen för att stanna!

Kram från Nette

2 kommentarer:

Designe sa...

Superfina spetsar! Det är verkligen användbart! :)

Hem och Lycka sa...

Så mycket fint! kram Mia