tisdag 22 maj 2012

Kompledig pga dop

Idag tog jag minsann ledigt i ett par timmar för att kunna se dopet. Det är en klar fördel att bara ha 3 minuters väg till jobb, och snälla kolleger som ställer upp.

Jag är glad att jag inte missade detta tillfälle, för hur ofta döps en tronarvinge i vårt lilla land. Så fint det var och så cool vår lilla prinsessa var. Tyckte att cermonin i kyrkan var jättefin och precis lagom lång. Och visst är det kul att se alla gästerna i sina fina (och ibland lite annorlunda) kläder.

Det ska inte mycket till förrän jag gråter för att jag blir rörd. Tack o lov så gråter jag oftare av glädje än av sorg. Idag trillade både en och två tårar där jag satt i soffan med "de små" som tittade lite undrande på mig.

Ett passande dopfoto har jag väl egentligen inte. Men här kommer foto från när kronprinsparet gifte sig.



Vi hade "bröllopsfest" hemma och Annie hade sin mormors brudklänning på sig. Hon tyckte både att den stacks och var obekväm, men vill mamma att man ska vara fin så.......


Visst ser hon ut som en riktig prinsessa!


Kramar till er alla!

Nette

3 kommentarer:

lisashus sa...

Ja, hon är verkligen en liten prisessa! Vilken fin klänning och så passande!
TACKAR varmast för din grattishälsning hos mej!
Lisa

OlgaA sa...

Så kul för dig att kunna följa dopet :)

Och din prinsessa är riktig fin i din klänning! ;)

Ha en trevlig helg!

kram/Olg@

Änglarnas hus sa...

Jag missade tyvärr dopet då jag var i fjärran land..som du säger det är historiskt!!

Ha det gott!! Kramen ifrån Sanne