måndag 28 maj 2012

Loppisfynd

Hej på er alla!

I lördag var jag på loppis i min lilla stad. Lions hade ordnat det jättefint i en vacker allé, solen sken så det var en perfekt loppisdag.

Jag hade med min korg, ni vet en helt vanligt flätad korg. Dottern vägrade att bära den, hon tyckte att den var pinsam och såg ut att vara från 1800-talet, haha. Men det är ju så bra att stoppa ner sina loppisfynd i korgen, glas och annat ligger skyddat där tills man kommer hem.


Här ser ni mina fynd. Hela 65 kronor gjorde jag av med!


Till vänster står en sak som misstänker att det är ett "hemmabygge".
 Den är glas bitar som är sammansatta av mjukt tenn.
Baksidan är en spegel.
Den är jättefin med ett värmeljus i.


Är det en vas eller en liten ishink?
Ingen aning, jag har den på min stora bricka på soffbordet med ett ljus i.
Gillar den verkligen :)


Sju små små glas hittade jag, de är helt olika varandra.
Lite bubbliga och ojämna. Om de är avsedda att dricka ur
eller ska vara till något annat har jag ingen susning om.
Jag tänkte ha dem som vattenglas till vinet, precis lagom storlek för det.


Ha en riktig bra måndag och njut av värmen och solen. Tydligen är det kyligt väder på väg, trist.

Kramar till er alla!


Ps, jag blir jätteglad för alla kommentarer :)

2 kommentarer:

lisashus sa...

Vilka fina fynd du har gjort! Glas är alltid kul att hitta på loppisar!

Ja, här har vädret vänt - betydligt kyligare och rentav ruggigt nu!

Ha en fin start på veckan och tack för titten hos mej!
Kram
Lisa

LissasVita sa...

Loppis = me like! Var inte på Lions,vad gjorde jag egentligen då? Den stora med handtaget,så fin!!Den hade jag klippt direkt!! Kramen Lisbeth