söndag 6 maj 2012

Här förbereds det!

I dag vill jag börja med att säga tack för alla fina och uppmuntrande kommentarer jag fått ifrån mina bloggarkolleger. Det värmer sååå mycket och gör mig otroligt glad. Att ni lägger till mig på Bloglovin' tar jag som ett gott betyg. Jag tackar och niger!

Söndag! Jag önskar att vi hade två söndagar i veckan. Denna härliga dag då jag vanligtvis inte har så många måsten. Men just nu är det fokus på dotterns konfirmation nästa lördag. Då ska allt vara tipp topp i hemmet!



I dag har jag fixat på glasbalkongen, vill att det ska vara somrigt och blommigt där, även om det idag är kallt ute.

Dessa rosa "våreldar" har snart gjort sitt. De har i flera veckor blommat så tacksamt och inte brytt sig om att det varit kallt. Men nu är det dags att byta ut dem mot vita pelargoner, lagom till konfirmationen. 
För att vi ska få plats med alla våra gäster så får hemmet ändra skepnad för ett par dagar. I kväll ska vi mer eller mindre tömma vardagsrummet. Sonen och hans kompis är grabbar med muskler, och det ska vi utnyttja, haha. Som tack har grabbarna beställt Chili con Carne och öl, och det ska de få, så klart!

Ha en trevlig söndagskväll!

Kramar från Nette

3 kommentarer:

www.InWhite4You.se sa...

Härligt med folk som inte är rädda för att ta i och hjälpa till. Vilka söta arrangemang du fixat iordning. Nu fick du fart på mig oxå. Plantagen får det bli i eftermiddag.
Kram Lena

Änglarnas hus sa...

Ååå så mysigt med en stor släkt och vän fest..
Jag är likadan när det är storfest på gång..hemmet putsat till topp..så pass att jag ibland glömmer att jag själv borde snygga till mig..hihi..

Hoppas allt går bra med fixet!!

Kram kram sanne

MITT VITA HUS sa...

Fiina bilder:)

KRAM