torsdag 3 maj 2012

Fina duken

Hejsan!

Idag har vi haft sommar här nere i södern. Mina kolleger och jag satt ute och åt vår lunch, så härligt! Vi ville helst inte gå in på kontoret igen, men nöden har ingen lag. De som har väderkoll säger att det ska bli kallare till helgen, så onödligt.

Mitt soffbord är egentligen ett matbord som jag sågat av benen en bit. Precis lagom högt så man kan sitta i soffan och äta ;). Jag kan ha det runt eller ha en iläggsskiva i som nu. Vi har faktiskt haft i bägge skivorna en gång när vi hade kalas, alla ungdomarna fick plats.

Jag ändrar jämt och ständigt på detta bord (också). Nu har jag lagt på en underbart fin duk som jag fått ärva för länge sedan. Jag tror att den kommer från min mors sida, säkert en flink släkting som broderat och gjort hålsömmar, så fint.

Älskar rosor, speciellt rosa. Krukan har jag köpt på loppis, likaså brickan med de små värmeljushållarna. De är säkert gjorda för något annat ändamål, men vad? Servetthållaren är från Lisbeth Dahl.

Vilket arbete!!

På det lilla fatet från Lisbeth Dahl ligger gamla broscher.
Två av dem var min farmors och en hade jag på 80-talet, den med pärlan.
De ligger tryggt under en liten glasklocka.


 Nu ska vi titta på Let's dance. Till det blir det ett glas rött och salta pinnar, det är ju "nästanfredag".

Sköt om er så hörs och ses vi snart igen!

Kram från Nette

4 kommentarer:

www.InWhite4You.se sa...

Riktigt vacker duk. Roligt när sånt går i arv.
Vill tipsa dig om att just nu kan du vinna en Spegel i Fransk Lantstil om du gillar inwhite4you på FB. Läs mer i min blogg. Ha en skön fredag. Kram Lena

LOPPISLIV sa...

Ohhh så vacker spetsduk!!

Fin helg!! Kram Paula

Hem och Harmoni Marie sa...

Väldigt fint! Jag har också några ställen jag ständigt ändrar om... och några som aldrig ändras.. :)

Ha en skön kväll och tack för din rara hälsning hos mig!
Kram Marie
PS. Lägger till dig på min bloglovin.

Fröken Fräken sa...

Lyllos er som fått känna på sommaren! Här kom vintern tillbaka, det snöade typ 2 dm sn här igår, så gissa om jag blev sur?!
Kan de små silverskålarna varit någon slags dessertskålar eller kanske för sylt tro?