torsdag 5 juli 2012

Lååååång rosenrabatt

Hallojsan!

Som jag njuter av att vara ledig. Vädret har varit bra, inte hett utan bara varmt och skönt.

Jag bor granne med stadens längsta rosenrabatt. Under två veckor är buskarna översållade av rosa små knoppar och massor av vita rosor som doftar underbart. Detta är ett av sommarens höjdpunkter!








Och den lilla "tjuven" i mig går ut med en liten sax och klipper av rosor och sätter in. Herregud, man måste ju passa på att njuta av det underbara för det är så väldigt kort. Efter varje ösregn är det flera blommor som går hädan. Men vissa "räddar" jag och sätter i vaser här inne. Hemmet doftar rosor, kan det bli bättre.

Hur rosorna har det inne hos mig ska jag snart visa er.

Ikväll började Ernst, helt klart ett sommartecken. Ser verkligen fram emot att se vad han ska gör med huset.

Ha en skön kväll!

~ Nette ~

Inga kommentarer: