tisdag 3 juli 2012

Brottningsmatch

Idag är det en "Nettedag", vilket betyder att jag städar och fejar runt i hemmet. Jag gillar det. ;) Barn och hundar brukar hålla sig undan, bäst så för alla.

På tur stod tvättning av Bemzöverdragen på soffan och schäslongen. Drog av dem och efter två timmar var de rena och torra.

Men när vi skulle dra på de rentvättade överdragen vägrade soffan att samarbeta. Herregud vilken brottningsmatch det blev innan vi fick på dem. Men vi vann över soffan!!
Tack Annie för att du hjälpte till att vinna över soffan.

De små har nu fått stränga order om att de inte får torka nosarna på soffan efter de ätit. De tittade väldigt förstående på mig när jag pratade med den, men tror inte att det gick in, haha.

Nu ska jag slänga mig på (den nytvättade) soffan o läsa "Tigerkvinnan". Superbra!

Ha det!

1 kommentar:

Hemma på Sjuan sa...

Skam den som ger sig. Snygg blev soffan i alla fall!
Ja de är nog förstående de fyrbenta men gör som de vill ändå :)

Kram